כלים לחשיבה אבסורדית



"היצירה האבסורדית אינה מתכוונת להסביר, אינה נכתבת מתוך התכוונות-כל כולה תיאור בלבד, תיאור שהוא עצמו הוכחה לעקרות השכל".

תכנים וצורות-לקסיקון מונחים ספרותיים מאת עזריאל אוכמני.


אחד הספרים הכי אבסורדים העוסקים באי-גיון (נונסנס) הוא כמובן מבעד למראה ומה אליס מצאה שם של לואיס קרול.
הספר משמש לי כמורה דרך בנסיון לאבד את החשיבה הלוגית.






"אליס צייתה לכל ההוראות האלה, והסבירה, עד כמה שיכלה שהיא איבדה את דרכה.
"אני לא יודעת למה את מתכוונת בדרך שלך,"
אמרה המלכה: " כל הדרכים כאן שייכות לי-אבל למה יצאת לכאן בכלל"
מבעד למראה-לואיס קרול




ליחצו על התמונה לצפייה במסך מלא


על מנת לכוון את הראש לחשיבה אבסורדית אני מכין קולא'זים בסקאצ'בוק עפ"י עקרונות "פרויקט איתור היופי"-פרויקט שאני עוסק בו כבר 3 שנים ומטרתו זיהוי והמללה של מרכיבי היופי המערבי.
אופן השימוש הנכון בכלים האסתטים ובמשקל הויזואלי שיש לתת לאוביקטים השונים ביצירה.


לא תמיד אני מצליח והפרויקט מעורר הרבה רגשות אנטגוניסטיות לגבי הנסיון החצוף להגדיר את היופי, הפרויקט נותן לי אוצר מילים אסתטי המאפשר לי לדייק בהתיחסות ליצירות ולהבין את הגיון הבנייה והגרעין העקרוני שמעורר את הרגש.



ברור לי שזה נסיון לעשות סדר בבלאגן וישנה סתירה בין השאיפה להסבר לבין חוסר התוכלת של הדברים.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה