יצירת טווחי ביניים ללא הגדרות מוחלטות, בדומה למונח השתנות ^ Transform באדריכלות הדיגיטלית:
השתנות ^:
קל יותר להסביר את המונח ע"י דוגמא או טוב מראה עיניים Henderson Waves * בתיכנונם של: ijp corporation *, הינו גשר בסינגפור בו מישור הדריכה הופך לקיר ובהמשך לספסל ולתקרה וחזור חלילה בגלים.
ההבחנה המוכרת בין האוביקטים השונים בתחביר החלל *: מישור הדריכה,קיר , תקרה וספסל מקבלת חיבור ע"י טווחי ביניים והופכת להיות פחות החלטית הדבר עומד בקנה אחד עם הרצון האנושי לחדשנות , שבירת המוסכמות ורוח התקופה בה אנו חיים, דבר אינו מתקבל בצורה מוחלטת.
ממעבר למקום
הביטוי שאני נותן לרעיון: חוץ הופך לפנים הופך לחוץ וחזור חלילה, אני עושה זאת על ידי הפיכת מעברי המבנה למקומות, החיבור בין החללים האבסורדים* אינו מסדרון אלא חלל בפני עצמו שיוצגו בו הצד היפה,הטוב וההומוניסטי * במין האנושי.
בקריאה ראשונה זה יכול להיתפס כמו סמנטיקה בלבד, אבל אלה נסיונות שינוי תחביר החלל.
אי אפשר שלא לחשוב על האדריכל פיליפ ג'ונסון*: "Architecture is the art of how to waste space"
צילום: wynthia_goh *
השתנות ^:
קל יותר להסביר את המונח ע"י דוגמא או טוב מראה עיניים Henderson Waves * בתיכנונם של: ijp corporation *, הינו גשר בסינגפור בו מישור הדריכה הופך לקיר ובהמשך לספסל ולתקרה וחזור חלילה בגלים.
ההבחנה המוכרת בין האוביקטים השונים בתחביר החלל *: מישור הדריכה,קיר , תקרה וספסל מקבלת חיבור ע"י טווחי ביניים והופכת להיות פחות החלטית הדבר עומד בקנה אחד עם הרצון האנושי לחדשנות , שבירת המוסכמות ורוח התקופה בה אנו חיים, דבר אינו מתקבל בצורה מוחלטת.
ממעבר למקום
הביטוי שאני נותן לרעיון: חוץ הופך לפנים הופך לחוץ וחזור חלילה, אני עושה זאת על ידי הפיכת מעברי המבנה למקומות, החיבור בין החללים האבסורדים* אינו מסדרון אלא חלל בפני עצמו שיוצגו בו הצד היפה,הטוב וההומוניסטי * במין האנושי.
בקריאה ראשונה זה יכול להיתפס כמו סמנטיקה בלבד, אבל אלה נסיונות שינוי תחביר החלל.
ליחצו על התמונה להגדלה
בסקיצה התחתונה המבקרים נמצאים מחוץ לחללים האבסורדים* המיוצגים על ידי הקופסאות השחורות אך הן עדיין בתוך המבנה.
ליחצו על התמונה להגדלה
אי אפשר שלא לחשוב על האדריכל פיליפ ג'ונסון*: "Architecture is the art of how to waste space"
(e) Reading the space syntax, the corridor as a place
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה